Kevesen tudnak egyből elaludni, amint ágyba bújnak. Szerencsére léteznek olyan gyakorlatok, amelyek segítségével pillanatok alatt megnyugtathatjuk az idegrendszerünket, oldhatjuk a stresszt és ellazulhatunk, ezután az elalvás már szinte pillanatok alatt megtörténik.


#6. Lábakkal a falnak!
Feküdj le a fallal szemben, és tegyél egy párnát a derekad alá. Emeld fel a lábaidat úgy, hogy a sarkad és a térded egy vonalban legyen, a kezeid pedig tenyérrel felfelé feküdjenek a tested mentén. Maradj ebben a helyzetben 2 percig. Ezután simán hajlítsad be a térdeid, és toljad őket mindkét oldalra.

#5. Hason fekve.
Feküdj hasra egy párnára, és zárd össze az ujjaidat a hátad mögött. Vegyél mély lélegzetet, hajlítsd be a hátadat és a lábujjaidat, és próbáld meg a kezeddel elérni a sarkadat. Ezután lassan ereszkedj le, és fújd ki a levegőt.

Ismételjed meg a gyakorlatot 5-10 alkalommal. Csak ezután “oldjad ki” az ujjaid, és lazítsd el a kezed.

#4. Lábak széles szögben.
Ülj le széttárt lábakkal, és tegyél magad elé egy párnát. Húzd ki a hátad, és lélegezz be olyan mélyen, amennyire csak tudsz. Ezután lassan kilélegezve, karjaidat előre nyújtva feküdj a párnára. Ebben a helyzetben fekve lélegezz be és ki 10-szer, majd állj fel.

#3. Lábak együtt.
Feküdj hanyatt egy párnára, kösd össze a lábad, és a térdeidet tedd szét oldalra. A kezeidet lazán, tenyérrel felfelé a tested mentén nyújtsd ki. Lélegezz mélyen és egyenletesen. Maradj ebben a helyzetben 3 percig.

#2. Fordulj meg fekve.
Hanyatt fekve hajlítsd be a térdeidet, és tedd össze őket. Lassan döntsd oldalra a lábaidat, a kezeddel fogd meg őket. Maradj így 1 percig, majd válts oldalt. Ismételjed meg 2 alkalommal mindkét oldalra.

#1. Hanyatt fekve.
Feküdj kényelmesen a hátaddal egy párnára. A lábaidat kissé tedd szét, a kezeidet pedig tedd oldalra, tenyérrel felfelé. Figyelj arra, hogy a gerinced és a fejed egyenes vonalban legyen. Vegyél 3 mély, egyenletes lélegzetet, és lélegezzél ki az orrán keresztül. Ezután vegyél 4 rendes levegőt. Ekkor már álmosnak fogod érezni magad, és hamarosan mély álomba fogsz zuhanni.

Érdemes elmentened ezt a cikket későbbre is, ha újra visszatérnének az alvási problémáid.




Share on pinterest
Pinterest
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn