6 pszichológiai trükk, amivel olvashatsz mások gondolataiban!

Nem kell semmilyen szuperképesség ahhoz, hogy olvasni tudj az emberek gondolataiban, ez egy tanulható készség. Ebben pedig rengeteget segít ez a pár pszichológiai trükk.

Íme 6 egyszerű módszer, amellyel hatékonyan olvashatsz az emberek gondolataiban:

1) Testbeszéd
A kommunikáció nem csak arról szól, hogyan beszélsz. A testbeszéd a kommunikáció nem verbális módja, ahol a fizikai viselkedésen keresztül közvetítesz információt. Az olyan nem verbális jelzések, mint a hangszíned, arckifejezésed, tekinteted és gesztusaid, üléspozíciód, testtartásod sokat elárulnak a személyiségedről.

A testbeszéd egyértelműen elárulja, hogy valaki mire gondol. A gondolataink mindig tükröződnek a cselekedeteinkben, ezért érthető, hogy az ember testbeszéde közvetlen kapcsolatban van azzal, hogy az illető mit érezhet vagy gondolhat. Az arckifejezés és a testtartás kiváló forrásai egy személy érzelmeinek megfejtésének.

Ha például stresszesek vagyunk, a homlokunk ráncosodik, hasonlóképpen a fej oldalra billentése beszélgetés közben azt jelzi, hogy valóban érdeklődünk a beszélgetés iránt. Ha valaki örül, a mosolya a szeméig ér, és ráncba szedi a szemét. A szem körüli ráncok hiánya esetlegesen hamis mosolyra utal.

Állva vagy ülve, ha valaki lába az Ön irányába mutat, az azt jelenti, hogy kedvező véleménnyel van Önről. Ha a beszélgetőpartnered lába valaki más irányába mutat, akkor valószínű, hogy inkább azzal a személlyel szeretne beszélgetni, és nem veled. Másrészt, ha keresztbe tett karral, de kissé lábujjheggyel ül vagy áll, az azt jelenti, hogy érzelmileg elhatárolódik a beszélgetéstől.

Hangunkat, kézmozdulatainkat és más nonverbális jelzéseinket nem tudjuk önként manipulálni. A testbeszéd tehát csalhatatlanul tükrözi az ember gondolatait. A testbeszéd elemzése a gondolatolvasás egyik fontos alappillére.

2) Olvasd el a szem jeleit
A szemek mindent elárulnak egy emberről, nem hazudnak, és teljesen igaz, hogy a szem tükör a lélekhez. Ha egy ember szemébe nézel, rengeteg információt nyerhetsz az érzelmi állapotáról. A szemek jelezhetik a bizalmat, a bizalmatlanságot, az elégedettséget, a félelmet, a biztonságot és az érzések széles skáláját. Tudunk mosolyt színlelni, de a pupilláinkat nem tudjuk irányítani.

A szemkontaktus felvétele, amikor beszélgetünk valakivel, a bizalom és az érvényesülés jele. A közvetlen és hosszan tartó szemkontaktus a romantikus érdeklődés jele is. A pupilláink kitágulnak, amikor a szerelmünkre vagy valamire nézünk, amit szeretünk, és amikor a pupillák összehúzódnak, az az elutasítás jele. Másrészt a szemkontaktus kerülése az érdeklődés hiányának a jele, vagy annak, hogy valamit rejtegetünk.

Gyakran nézünk felfelé, amikor megpróbálunk felidézni valamit, vagy vizualizálni egy eseményt vagy képet. A lefelé nézés azonban azzal jár, hogy nem nézünk a másikra, ami ezért a behódolás jele lehet.

Ha boldogok vagyunk, a szemünk megnyúlik, ráncosodik és csillog, ha pedig szomorúak vagyunk, a szemhéjak felemelkednek, ahogy a szemöldök alsó széle is. A félig lehunyt szemek fáradtságot jeleznek; a lefelé és jobbra tekintés azt jelenti, hogy a belső érzelmekre figyelsz; míg a lefelé és balra tekintés azt jelenti, hogy magadhoz beszélsz.
A pszichológusok szerint az izgalom növeli a pupillád méretét. Ez azt jelenti, hogy a pupillaméret az érzelmeinknek és elvárásainknak megfelelően igazodik. Olvass tehát figyelmesen a másik szemében, hogy megismerd a gondolatait.

3) Figyelj a hangszínre

Tudtad, hogy a hang az maga a személy azonossága?
A Barcelonai Autonóm Egyetem tanulmánya szerint a mély hangszín az érettség jele, és hogy az illető megbízható. A rendkívül mély hangok a személy sötét érzéseit jelezhetik. A határozott, magabiztos hangszín azt jelenti, hogy amiről beszélsz, az fontos. A nagy hangerővel való beszéd gyengeséget, önzést és türelmetlenséget jelez, a halk hangerő pedig tapasztalatlanságot és gátlástalanságot. A meleg és kedves hang azt jelenti, hogy az illető megpróbál közelebb kerülni hozzád.

A hanglejtés vagy artikuláció sokat elárul arról, hogy valaki szeretné, ha megértenék. Például a botladozás agresszivitást jelez, a jól definiált kiejtés azt jelenti, hogy valaki nyitott a kommunikációra, a pontatlanság pedig mentális zavartságot jelez.

Figyeltél már arra, hogy milyen gyorsan beszélsz?
Ha nem, akkor tudnia kell, hogy a nagyon gyors beszéd feszültséget és az információ elrejtésének szándékát jelzi. Míg a lassú beszéd nyugalmat jelez.

Ezért az energia, amit a beszédbe fektetsz, sokkal fontosabb, mint maguk a kimondott szavak. A hangminőségre, a beszédsebességre, a hangerőre és az artikulációra való odafigyeléssel rengeteget megfigyelhetsz egy emberről.
Összefoglalva, a hangszín sok mindent jelenthet, és legalább olyan megbízható, mint egy ujjlenyomat.

4) Figyeld meg a légzést
Az, ahogyan lélegzel, sokat elárul a mentális állapotodról és arról, hogy milyen tempóban éled az életed.
Meglepődtél?

Az emberek a ” gerincük tövén” keresztül lélegeznek, amikor ellazultak. Feszültség és szorongás idején a légzésük rövid, túlzottan gyors és felszínes. Ez annak a jele is lehet, hogy az illető esetleg szégyenlős és kényelmetlenül osztja meg személyes életével kapcsolatos információit, vagy megpróbál információkat elrejteni.

5) Növeld az interakciók idejét
Ahhoz, hogy jobb legyél, időt kell töltened az emberekkel. Minél többet beszélgettek különböző témákról, annál jobban megfigyelheted a testbeszédüket, a hangszínüket, a légzési stílusukat, és megismerheted a gondolataikat. Az emberek nem fedik fel magukat könnyen idegeneknek, de ha barátságos vagy velük, lassan megnyílnak az ötleteikről, attitűdjeikről, értékeikről és gondolkodásmódjukról.
A másik ember pszichéjébe való betekintés segít többet megtudni a gondolkodásmódjáról. Ha valakivel időt töltesz, könnyebben megérted, hogyan reagál az illető bizonyos helyzetekre, mert tanúja voltál a viselkedésének.

Éppen ezért megdöbbenve nem veszed észre, ha a barátod valami váratlan dolgot tesz. Lehet, hogy nem láttad előre, ami arra utal, hogy nem töltöttetek elég időt együtt.
Gyakran előfordul, hogy egy kapcsolatban, még több év együttlét után sem értheted meg, mi jár a másik fejében. Ha tudatosan kapcsolódsz egy személyhez, az segít megérteni a tulajdonságait és azt, hogy hogyan viselkedik a legtöbb esetben.

6) Védd az energiádat
Ebben az univerzumban minden energia, így gondolatainkkal és szándékainkkal befolyásolhatjuk az anyagot, ezáltal pedig a többi embert is. Mivel, a testünk és a gondolataink energia, folyamatosan ” univerzális ” jeleket küldhetünk a szándékainkon és gondolatainkon keresztül.

Még akkor is energiát küldünk, amikor másokkal beszélgetünk és eszmét cserélünk. És amikor megpróbáljuk megérteni egy másik ember gondolatait és elképzeléseit, bizonyos mértékig részt veszünk azok olvasásában. Ebből tudjuk, hogy az illető egy hullámhosszon van-e, érdekli-e a beszélgetés, vagy itt az ideje, hogy változtassunk a beszélgetésen.

Hasonlóképpen, a másoktól kapott szándékok és gondolatok is befolyásolhatják az elmédet és az agyadat. Légy tehát óvatos, hogy kivel lépsz kapcsolatba, és kivel próbálsz mély kapcsolatot kezdeményezni. Mert a te mentális állapotod befolyásolni fogja a másik személy mentális beállítottságát és fordítva. Ha dühös vagy haragtartó vagy valakivel szemben a környezetedben, a barátod vagy kollégád ugyanezt az érzést fogja tükrözni. Ha pedig valaki depresszióban van, akkor te is képes leszel magadba szívni ezt az energiát, és hajlamos te is hajlamos leszel magad alatt lenni.

A gondolatolvasás mellett magas fokú önismeretre is szükséged van ahhoz, hogy megvédd az energiádat. Tudatosnak és önmagadra összpontosítónak kell lenned, hogy jobban tudj olvasni egy másik ember elméjében. Ez azt jelenti, hogy empatikusnak is kell lenned a másik emberrel szemben – ez egy alulértékelt emberi tulajdonság.

facts




Share on pinterest
Pinterest
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn