Az írásterápia egy fantasztikus önsegítő módszer, amit a hetvenes években fejlesztett ki James Pennebaker amerikai pszichológus, miután a válása után padlóra került, és az írás húzta őt ki a gödörből.

Hogyan segít az írásterápia?
Az írás azáltal gyógyít, hogy segít a cikázó, zavaros gondolatokat kiadni magadból, és ezáltal meg tud nyugodni az elme. A fájdalmas érzések, elszenvedett sérelmek papírra (vagy képernyőre) vetése pedig segít feldolgozni ezeket a traumákat, és hamarabb túljuthatsz rajtuk.

Ráadásul, nem csak túllendít a mélységeken, de abban is segít, hogy új perspektívákat és új lehetőségeket fedezz fel az életben. további adalék, hogy mivel jelentős mértékben csökkenti a stresszt, így az egészségi állapotra is jó hatása van az írásterápiának.

Hogyan vesd bele magad az írásterápiába?
fogj egy tollat és papírt, vagy ülj le a számítógéped elé. Állítsd be az órád, hogy 15 perc múlva jelezzen, és kezdj el írni. Szabadon. Bármit, ami csak eszedbe jut! Lehet ez napi történés, fájdalmas érzés, régi történet, ami az eszedbe jut. Nem kell időrendben írnod a történteket, írj úgy, ahogy éppen eszedbe jut. Amikor letelt a 15 perc, hagyd abba az írást.

Pár hét múlva érzékelni fogod már a pozitív hatását. Fordulj mindig bátran az írásterápiához, segíteni fog.

Érdekesnek találtad ezt a bejegyzést? Mentsd el ezt a pint hogy későbbre is, hogy megtaláld ezt a trükköt, ha újra szükséged lenne rá! 🙂

zöldújság




Share on pinterest
Pinterest
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn