Hallottál már a lenmagról? Erről az ici-pici magocskáról, amit valószínűleg még nagyszüleinktől ismerhettél? Ha még nem, akkor itt az ideje megismerkedni vele közelebbről is!
A lenmag magas rosttartalma következtében csökkenti a vér koleszterinszintjét, ezért kifejezetten szívbarát élelmiszer. Leköti az epesavat, így szabályozza a vérben felszívódó koleszterint. Határozottan állíthatjuk, hogy ezek a hihetetlenül egészséges magocskák a legtöbb omega-3 zsírsavat tartalmazzák.

Az omega-3 zsírsav azért is nagyon fontos, mivel rugalmasabbá teszi a sejtfalakat, javítja az erek teherbíró képességét, és serkenti a sejten belüli hasznos folyamatokat.

Egy férfi igen magas koleszterinszinttel küzdött éveken keresztül, és ez a folyamatosan szedett tabletták hatására sem változott. Egy idő után úgy döntött, hogy kihasználja a lenmag jótékony hatását, és minden délben táplálkozás előtt egy fél csésze őrölt lenmagot fogyasztott el. A változás már 15 napon belül érzékelhető volt, de egy hónap elteltével teljes javulásról számolt be. Azon túl, hogy normalizálódott a koleszterinszintje helyreállt a haja és bőre állaga, javult a látása, de megemelkedett az energiaszintje is.

Ha nem küzdünk különösebb problémával, akkor is érdemes kipróbálni a lenmagot, hiszen számos gondot megelőzhetünk segítségével, és jóval egészségesebbé válhatunk.

Fogyasszunk el minden nap táplálkozás előtt ¼ csésze őrölt lenmagot. Aki még nem kóstolta annak szólunk, hogy hihetetlenül finom, az íze kissé a mogyoróhoz hasonlít. Keverhetjük joghurtba, salátákba, de bármilyen ételre szórhatjuk.

Ajánlott hőkezelés nélkül fogyasztani, és a kúra ideje alatt minél több vizet meginni. A hatás érdekében adhatunk hozzá egy kevés lenmagolajat is. A magokat csak darált formájában fogyasszuk, a legjobb, ha mi magunk otthon mindig frissen őröljük le egy kávédarálóval.

Érdemes elmentened ezt a cikket, hogy később is emlékezz a lenmag jótékony hatásaira!

tudasfaja. com




Share on pinterest
Pinterest
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn